Ribos ir taisyklės

85.00

Dauguma iš mūsų buvome auginti be galimybės pasakyti „ne“. Ribos buvo griežtos ir nekvestionuojamos. O auginant vaikus viena iš svarbiausių užduočių vis tiek lieka ta pati – nubrėžti ribas. Būtent jos yra ta pagalba, kuri padeda išlaikyti ugdyme balansą. Tačiau kaip tą padaryti atsižvelgiant į vaiko poreikius? Kaip taikyti adekvačius metodus? Kaip žinoti kada ir ką daryti? Kaip nekartoti metodų, kurie jau yra nebetinkami Alfa kartos vaikams?

Nereikia skaityti nesibaigiančių knygų apie vaikų ugdymą, tereikia vienos aiškios sistemos, kuri būtų tarsi spinta ir tik atsižvelgiant į situacijas beliks tik sudėti viską į stalčiukus.

 

  • Nesusikalbate su vaiku?
  • Nesate tikri ar tinkamai nubrėžėte ribą?
  • Nežinote kokias pasekmes taikyti?
  • Dvejojate dėl pasirinktų ugdymo būdų?
  • Skiriasi tėvų ugdymo požiūris ir būdai?
  • Vaikas viskam sako „ne“?
  • Nepavyksta susitarti?
  • Vyksta vakarinė kova prieš miegą?
  • Rytai pripildyti nenoru kažką daryti?
  • Nepavyksta patiems laikytis nubrėžtos ribos?
  • Kada jau brėžti ribą, o kada viską palikti?
  • Ar nusileisti vaikui?
  • Kaip švelniai nubrėžti ribas?
  • Kaip skatinti jų laikytis?
  • Kodėl visi bandymai nueina šuniui ant uodegos?

Šį sąrašą galėtume tęsti… Ir į visus klausimus atsakymai nauji mokymai apie ribas ir taisykles.

 

Vien konsultacijų metu paaiškėjo, kad bent 80 proc. tėvų susiduria su iššūkiais nubrėžiant ribas. Vienu atveju jos buvo brėžiamos netinkamai, kitais atvejais visi bandymai baigdavosi priešingai negu buvo tikimasi.

Pradėjus nagrinėti kodėl ir kur kyla sumaištis, paaiškėjo, kad tėvams sunku susidėlioti aiškią sistemą. Pagrindiniai klausimai buvo susiję su skirtingomis situacijomis, tuo tarpu pradėti reiktų nuo pačio ribų veikimo principo. Turint šias žinias, belieka tik pritaikyti konkrečių situacijų elementus. Žinant ribų brėžimo sistemą lengva išvengti klaidų, nesusikalbėjimų su vaiku ir pasiekti tikslą, kad mūsų numatytos ribos veiktų.

 

Šiuose mokymuose:

  • Sužinosite ribų brėžimo sistemą, kuri taikome beveik visose situacijose.
  • Išsiaiškinsime kodėl ribų nepavyksta nubrėžti arba kodėl visi bandymai yra neefektyvūs.
  • Akcentuosime kada brėžiame ribą, o kada metame viską į šoną.
  • Skirtingi tėvų auklėjimo stiliai.
  • Išnagrinėsime dažniausiai pasitaikančias situacijas: vaikas sako „ne“, vakarinė kova prieš miegą, brolių ir sesių nesutarimai, vaiko vadovavimas, ribos sutinkamos su didele emocijų iškrova, reikia nuolat kartoti tą patį, pavargę/susierzinę tėvai, situacijos, kuomet reikia skubėti, vaiko perėjimas nuo vienos veiklos prie kitos, nuolat neklauso, ignoruoja, vaikas specialiai daro tai, ko buvo prašoma nedaryti, vaikas nesupranta pasekmių ir t.t.
  • Gausite papildomus įrankius, kurie padės taisykles ir ribas nubrėžti ir išlaikyti.
  • Situacijų ir galimų pasekmių sąrašas.
  • Vaikų skatinimo sistema.
  • Ugdymas vaikams iki 6 metų ir vaikams virš 6 metų.
  • Priedai ir idėjos, kuriuos paskatins visą šeima nenukrypti nuo savo numatyto balanso.

 

Mokymų pamokos:

  • Ką reiškia “nubrėžti ribą”?
  • Ribų ir emocijų draugystė. Kada, kokią techniką naudoti.
  • Skirtingi auklėjimo stiliai. Tėvų nesutarimai dėl vaikų auginimo. Itin griežto auklėjimo ir itin nuolaidaus auklėjimo pasekmės. Namų darbai vientisinio ugdymo link.
  • Prieš pradedant brėžti ribas. Svarbiausias elementas tėvystėje. Situacijos: vaikas nenori rengtis, nenori valytis dantų, tingi daryti namų darbus, nenori ryte keltis. 
  • Nuo ko pradėti brėžti ribas. Namų darbai problemų identifikavimui.
  • Vaikas daro, ko negalima. Aš jam sakau nedaryti, o jis žiūri į akis ir vis tiek daro! Situacijos: vaikas mėto maistą, lipa ant stalo, šokinėja ant sofos, spardo kamuolį namuose.
  • Ribų brėžimas: 1 žingsnis. Vaikas manęs negirdi. Tėvų formuluojamos situacijos: jei nesivalysi dantų, jei bėgsi į gatvę, jei nesimokysi…
  • Ribos mažesniesiems. Šeimoms, išgyvenančioms “NE” etapą. 
  • Ribų brėžimas: 2 žingsnis. Vaikas manęs neklauso. Mėto daiktus, svečiuose elgiasi nevaldomai, nesiplauna rankų, spiria gyvūnui, mėto maistą, pradėjęs vieną veiklą, lekia prie kitos.
  • Ribos vyresniesiems. Neatlieka savo pareigų.
  • Ribų brėžimas: 3 žingsnis. Kodėl nepavyksta nubrėžti ribų. 
  • Pagrindinė pagalbinė priemonė. Viena dažniausių klaidų brėžiant ribas. Situacijos: nenori išeiti iš žaidimų kambario ar lauko, nori dar pabūti prie ekrano.
  • Išankstiniai susitarimai. Saldumynai, žaislai, pramogos, pareigos, brolių ir sesių peštynės ir kt.
  • Dažniausiai vaikams reikia NE ribų! Ugdymo sistema namuose. Ypač aktualu, kai skiriasi tėvų ugdymo stiliai.
  • Situacija: Vakarinė kova prieš miegą
  • Situacija: Vaikas nedaro namų darbų
  • Situacija: Susitvarkyk kambarį
  • Apdovanojimai. Kada, kiek, kaip, kam. Pagalbinės priemonės.
  • Efektyvumo matavimas
  • Pabaigai

Mokymus galėsite peržiūrėti kada norite ir kiek norite kartų. Prisijungimas galios 6 mėnesius nuo įsigijimo datos.

Įsigijus mokymus kviečiame susikurti anketą (“Mano paskyra”) www.ytevai.lt puslapyje ir prisijungus mokymai jau lauks Jūsų!

DĖMESIO. Mokėjimas už mokymus yra negrąžinamas.